Gudhjem Museum åbner årets sidste udstilling med en fernisering på søndag. Udstillingen er arrangeret i tilslutning den store keramikbiennale European Ceramic Context 2010 og det utraditionelle ferniseringstidspunkt skyldes ønsket om ikke at kollidere med de øvrige mange arrangementer i forbindelse med biennalen. Udstillingen er blevet til i et samarbejde mellem Gudhjem Museum og Bornholms Kunstforening.

Udstillingen er bygget op omkring temaet "en samler og hans valg" og omfatter keramik fra Hans-Henrik Dyhrs samling, og invitationen til fernisering er udformet som en pamflet der omtaler såvel de udstillende keramikere som samleren Hans-Henrik Dyhr.

Den udstillede keramik er udført af kunstnere med tilknytning til Det Jyske Kunstakademi i Århus, hvor keramikerne enten har været lærere eller er uddannet.

De udstillende keramikere er: Gutte Eriksen, Lisa Engqvist, Dorthe Møller, Anne Fløche, Ulla Hansen, Lis Ehrenreich, Kim Holm, Inger Trautner, Hans Vangsø og Inger Rokkjær ? alle kendt uden for landet grænser.

Udstillingen har åbent i tiden 13.-19. & 25.-26. september samt i efterårsferien 16.-24. oktober ? alle dage er åbent fra kl. 13 til 17. Hans-Henrik Dyhr vil være til stede ved ferniseringen og vil tillige være på Gudhjem Museum i åbningstiden onsdag den 15. september, hvor interesserede vil kunne få yderligere oplysninger om udstillingen og samlingen.

UDSTILLING