AKTUEL UDSTILLING

Lag mellem lys og skygge - En udstilling med podcast

Udstillingen ”Lag Mellem Lys og Skygge” viser glasformgiver Maj-Britt Zelmer og keramiker Jakob Stig Isaksens værker, der på den ene eller anden måde befinder og forholder sig til spændingsfeltet mellem lys og skygge.
At se detaljerne, at gå på oplevelse i de små nuancer, der findes gemt i spændingsfeltet mellem lys og skygge. Det er det, de to kunsthåndværkere Maj-Britt Zelmer og Jakob Stig Isaksen opfordrer beskueren til at gøre i udstillingen ’Lag mellem Lys og Skygge’.

For at understrege dette og give udstillingen endnu en dimension, har de produceret et podcast, hvor de giver et indblik i tankerne bag udstillingen, og hvad der inspirerer dem til at skabe deres værker. Podcastet er en unik mulighed for, både visuelt og lydmæssigt, at komme helt tæt på og se verden på en ny mere poetisk måde – et helt lille værk i sig selv!

Podcastet kan ses under hele udstillingen i Galleri Raschs. Det kan også ses og downloades her på hjemmesiden fra d. 17. februar.

Unikaværker og ruminstallationer

Udstillingen består af unikaværker samt større rum installationer af henholdsvis glas og keramik.

De to kunstnere lærte hinanden at kende under uddannelse på Glas og Keramikskolen i Nexø, hvorfra de begge tog deres eksamen i 2008. Siden da har de flere gange både arbejdet og udstillet i samme rum, senest til Bornholms Censurerede Efterårsudstilling 2009 på Svanekegaarden.

Denne udstilling er således en sammensmeltning af to kunstneres tanker og fordybelse i hver deres vidt forskellige materiale. Herved opstår der en dynamik og intensitet som giver beskueren mulighed for virkelig at trænge dybt ind i lagene mellem lys og skygge.

Fernisering
Lørdag den 20. februar 2010, kl. 14 -16

Galleri Rasch, Nørregade 19, Rønne

Periode/ åbningstider
Udstillingen vises fra den 22/2 – 13/3 - 2010
Mandag – fredag kl. 12 -16
Lørdag kl. 10 -14.
Udstillingen støttes af:
Dansk Tennis Fond
Augustinus Fonden
Bornholms Kunstråd
Sparekassen Bornholms Fond
LINKS

Glasobjekt af Maj-Britt Zelmer - Faldne (2009) blæst glas, slebet, sandblæst. Foto Alan Melon Warners.
Jakob Stig Isaksen - Formheat fad, detalje, (2009) højtbrændt porcelæn med celadon. Foto Alan Melon Warners.
Jakob Stig Isaksen - "Formwall" - H 200 / B 110 / D 160 cm.